info-steel-22

10 Het ontwerp streeft niet alleen naar een reizigers- comfort in de vorm van bescherming tegen weer, wind en overvloedig zonlicht, maar ook door een duidelijke leesbaarheid van het plan en de pictogrammen, door absorptie van het geluid van treinverkeer. De overkapping bestaat uit een schakeling van parabolische schalen, waarvan de steunpunten op de perrons staan. De hoofdstructuur werd evenwij- dig aan de spoorwegstructuur gebouwd en werd ontwikkeld met het ritme van de bovenleidingen als maat voor de ondersteuningen. De primaire structuur rust op 25 steunpunten die bestaan uit 3 of 4 schuine buiskolommen In de lengterichting wordt het basisgeraamte van de overkapping gevormd door twintig parabolische boogliggers. Iedere boogligger is opgebouwd uit twee voorge- la luminosité et de la lisibilité des fonctions ainsi que de l’isolation acoustique. L’accent est mis sur la facilité d’assemblage, de démontage et de recyclage ainsi que sur une utilisation optimale de la matière dans un souci écologique. L’auvent se déploie symétriquement par rapport à la façade arrière du bâtiment existant. Sa structure primaire repose sur 25 appuis constitués de 3 ou 4 colonnes tubulaires inclinées, et reliés entre eux à hauteur des câbles à haute tension. Les appuis sont implantés à l’intersection de deux séries perpendiculaires de 5 axes. Les axes longitudinaux équidistants reprennent l’écartement des voies tandis que les axes transversaux suivent l’écarte- ment des supports des câbles à haute tension. La structure primaire de l’auvent consiste en 25 arcs longitudinaux en acier, en forme de paraboles

RkJQdWJsaXNoZXIy MzE2MDY=