info-steel-62

van respectievelijk 90 en 47 meter lang. Elke aanloopbrug wordt ondersteund door drie betonnen pijlers, uiteraard variërend in hoogte. De brug, die met wat verbeelding wel wat wegheeft van een bobsleebaan, heeft een doorsnede van 4,5 m Het orthotroop brugdek is 3,5 m breed en wordt ondersteund door dwars- dragers. De hoogte van de zijkanten varieert. De hele constructie is goed voor 600 ton staal. De brug werd in verschillende stukken gebouwd in een werkhuis. De zes delen werden vervol- gens naar de werf getransporteerd en in een kort tijdsbestek met behulp van kranen in elkaar gestoken. Die snelle montagetijd was een abso- lute voorwaarde die de ontwerpers opgelegd kregen. Op die manier bleef de belemmering van het verkeer op de N36 tot een minimum beperkt. De ouders van Bram Kimpe wandelden de nieuwe fietsbrug samen met een 150-tal Deerlijkenaren in. en acier d’une longueur respective de 90 et 47 mètres. Chacune est supportée par trois piles en béton, de hauteur variable. Le pont, qui avec un peu d’imagination fait penser à une piste de bobsleigh, a une section transversale de 4,5 m. D’une largeur de 3,5 m, le tablier orthotrope est supporté par des entre- toises. La hauteur des rives est variable. 600 tonnes d’acier ont été nécessaires pour réaliser l’ouvrage. Le pont a été construit en atelier en plusieurs parties. Les six éléments ont ensuite été ache- minés sur le chantier pour y être assemblés rapidement à l’aide de grues. Cette rapidité de montage était une condition absolue imposée aux concepteurs. Ainsi, la gêne occasionnée au trafic sur la N36 put être réduite à un minimum. Les parents de Bram Kimpe ont inauguré l’ou- vrage en l’empruntant à pied en compagnie de 150 autres habitants de Deerlijk. 65

RkJQdWJsaXNoZXIy MzE2MDY=