info-steel-63

uiteindelijk afgezien toen het idee werd geop- perd de realisatie van een gesloten binnenhof te combineren met de creatie van een paviljoen dat zou dienst doen als onthaal en als ticketbalie voor zowel het bezoek aan de kathedraal als aan het museum. Dat paviljoen moest een reminiscentie zijn aan wat er in het verleden ooit had gestaan. Eigentijdse invulling “De initieel voorgestelde dakvorm leunde sterk aan bij de oorspronkelijke situatie” zegt Nathan Wouters. “Maar uit de ruimere omgeving dan de opdrachtgevers en architecten kwamen impulsen voor een meer eigentijdse invulling. Met de verschillende commissies – waaronder die van het Unesco World Heritage Centre – die het project begeleidden werd na een lang en slopend maar steeds constructief proces gekozen voor een hedendaags ontwerp in Cette solution a finalement été abandonnée lorsque l’idée a été suggérée de combiner la réalisation d’une cour close avec la création d’un pavillon qui servirait de guichet d’accueil et de billetterie pour la visite à la cathédrale et au musée. Ce pavillon devait rappeler ce qui s’y trouvait par le passé. Design contemporain « La forme de toit initialement proposée était fortement inspirée de la situation d’origine », continue Nathan Wouters. « Mais de l’environ- nement au-delà de celui des maîtres d’ouvrage et des architectes, des voix se sont élevées pour une interprétation plus contemporaine. Avec les différents comités — y compris celui du Centre du patrimoine mondial de l’UNESCO — qui ont supervisé le projet, un design contemporain dans des matériaux modernes évoquant un sentiment 62 720

RkJQdWJsaXNoZXIy MzE2MDY=