info-steel-72

Leidingbruggen Solvent Recovery Nitto Naadloos ingepast in bestaande infrastructuur De nieuwe Solvent Recovery van Nitto is ingeplant tussen bestaande gebouwen, leidingbruggen en andere infrastructuur. Om ze aan het afzuignet te kunnen koppelen, moest dit laatste uitgebreid worden met circa 150 m extra buizen. Hiervoor werden twee nieuwe leidingbruggen ontworpen, die boven bestaande gebouwen en tussen andere infrastructuur gemonteerd werden. Ze moesten breed genoeg zijn om er een buis met een diameter van 1800 mm in te kunnen monteren. Het eerste deel bevindt zich boven een gebouw waarop een groot aantal leidingen, bordessen, trappen en ladders te vinden zijn. Het tweede deel loopt boven een bestaande leidingbrug die volledig losstaat van de nieuwe structuur. De uiteindelijke uitvoering in vakwerkspanten omvat 43,5 ton S235JR-staal. Het geheel werd Ingemetalliseerd en voorzien van twee lagen RAL 5019-verf. De kolommen en bruggen zijn voorgemonteerd op de begane grond en vervolgens met een zware kraan (140 ton) op hun plaats gehesen. Passerelles pour conduites Solvent Recovery Nitto Parfaitement intégrées à l’infrastructure existante Le nouveau Solvent Recovery de Nitto est implanté entre des bâtiments existants, des passerelles de conduites et d’autres infrastructures. Pour les raccorder au réseau d’extraction, ce dernier a dû être prolongé d’environ 150 m de tuyaux supplémentaires. Deux nouvelles passerelles de conduites ont été conçues à cet effet, montées par-dessus des bâtiments existants et entre d’autres infrastructures. Elles devaient être suffisamment larges pour contenir des tuyaux de 1800 mm de diamètre. La première section se trouve au-dessus d’un bâtiment sur lequel on trouve un grand nombre de tuyaux, de plateformes, d’escaliers et d’échelles. La deuxième section passe au-dessus d’une passerelle de conduites existante et complètement indépendante de la nouvelle structure. L’exécution finale en treillis comprend 43,5 tonnes d’acier S235JR. L’ensemble a été métallisé et recouvert de deux couches de peinture RAL 5019. Les colonnes et les passerelles ont été préassemblées au sol, puis hissées en place à l’aide d’une grue lourde (140 tonnes). Eikelaarstraat 22, Genk Plaats_Localisation Nitto Belgium, Genk Opdrachtgever_Maître d’ouvrage Eukurios, Kortenaken (Kersbeek) Studiebureau (stabiliteit)_Bureau d’études (stabilité) Janssens, Bocholt Hoofdaannemer_Entreprise générale Janssens, Bocholt Staalbouwer_Constructeur métallique Janssens Infosteelleden_Membres d’Infosteel Peter Rogiers / Glenn Vandebosch Foto’s_Photos 114 CATEGORIE D

RkJQdWJsaXNoZXIy MzE2MDY=