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Passerelle van het station van Bettembourg Een ‘glazen tunnel’ in het stalen vakwerk Om de toegang tot de perrons in het station van Bettembourg (LU) te verbeteren voor personen met beperkte mobiliteit, werd besloten om een nieuwe voetgangersbrug met liften te bouwen. De stalen draagconstructie bestaat uit kokervormige boven- en onderbalken verbonden door onregelmatig georiënteerde holle profielen, in functie van de statische behoefte. De loopbrug is zo’n 56 m lang en is uitgerust met 4 liften en 4 trappen. Het overdekte deel van de loopbrug heeft glazen wanden en een stalen dak, die zich binnenin de draagconstructie bevinden. Deze ’glazen tunnel’ wordt overspoeld met licht, biedt een perfecte transparantie en verhoogt zo het gevoel van veiligheid. De liftschachten zijn gemaakt van in de massa gekleurd gewapend beton. Ze geven de stalen structuur horizontale stabiliteit, waardoor zeer slanke, niet geschoorde pijlers konden worden gebouwd. Passerelle piétonne de la gare de Bettembourg Un ‘tunnel de verre’ dans la structure métallique Pour améliorer l’accessibilité aux quais pour les personnes à mobilité réduite en gare de Bettembourg (LU), il a été décidé de mettre en place une nouvelle passerelle équipée d’ascenseurs. La structure portante métallique se compose de membrures supérieures et inférieures tubulaires reliées par des profilés creux orientés de façon irrégulière. La passerelle est d’une longueur d’environ 56 m et est équipée de 4 ascenseurs et de 4 escaliers. La partie couverte de la passerelle est équipée avec des faces latérales vitrées et d’une toiture en tôles métalliques se situant à l’intérieur de la structure portante. Ce ’tunnel en verre’ inondée de lumière, donne une parfaite visibilité qui augmente le sentiment de sécurité. Les gaines d’ascenseurs ont été réalisées en béton armé teint dans la masse. Elles confèrent à la structure métallique une stabilité horizontale, permettant ainsi la construction de piliers très élancés et non contreventés. Gare de Bettembourg, Bettembourg (LU) Plaats_Localisation SNCFL – Société Nationale des Chemins de Fer Luxembourgeois, Luxembourg (LU) Opdrachtgever_Maître d’ouvrage InCA Ingénieurs Conseils Associés, Niederanven (LU)(génie civil) RMC Consulting, Luxemborug (LU) (génie technique) Studiebureau_Bureau d’études AM BAMLux–Arendt–Bohlen–Socom Hoofdaannemer_Entreprise générale Bohlen, Speicher (DE) Arendt, Colmar-Berg (LU) Staalbouwer_Constructeur métallique InCA Infosteelleden_Membres d’Infosteel Lukas Hunneke Foto’s_Photos 50 CATEGORIE B

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