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Herbouwen van OA232 in Colmar-Berg Zorgvuldige engineering, innovatief ontwerp en toekomstgerichte flexibiliteit De brug OA232 (Ouvrage d’Art 232) voor de N7 in Colmar-Berg over de spoorlijn Luxemburg-Troisvierges, bestaat uit twee naar binnen gekantelde bogen met een variabele ruitvormige dwarsdoorsnede. Dit op maat gemaakte ontwerp zorgt voor een optimale verdeling van de belasting en structurele stabiliteit met behoud van de structurele integriteit. Er werd een geavanceerde eindige elementenanalyse uitgevoerd om het structurele gedrag van de brug onder verschillende belastingsomstandigheden te modelleren en te beoordelen. Overwegingen voor de toekomst stonden voorop in het ontwerpproces. De constructie werd ontworpen om aanpasbaar en flexibel te zijn, met intelligente onderhouds- en reparatieconcepten die al in de ontwerpfase werden geïntegreerd. De belangrijkste technische uitdaging voor deze constructie was de geometrie van de bogen, met een algemene kanteling naar binnen en vooral de variabele doorsnede en gedraaide vorm van de bogen. Reconstruction de l’OA 232 à Colmar-Berg Une convergence d’ingénierie méticuleuse, de conception innovante et de résilience tournée vers l’avenir L’ouvrage OA232 portant la nationale 7 à Colmar-Berg au-dessus de la ligne ferroviaire Luxembourg-Troisvierges, réside en deux arcs inclinés vers l’intérieur, présentant une section transversale en losange variable. Cette conception sur mesure garantit une distribution optimale des charges et une stabilité structurelle en conservant son intégrité structurelle. Une analyse avancée par éléments finis a été réalisée pour modéliser et évaluer le comportement structurel du pont dans diverses conditions de charge. Les considérations pour l’avenir étaient primordiales dans le processus de conception. La structure a été conçue pour être adaptable et résiliente, avec des concepts intelligents de maintenance et de réparation intégrés dès la phase de conception. Le principale challenge technique de cet ouvrage était la forme géométrique des arcs avec d’une part une inclinaison générale vers le centre et surtout par la section variable des arcs et la forme vrillée de ceux-ci. Nationale 7, Colmar-Berg (LU) Plaats_Localisation Ministère de la Mobilité et des Travaux publics, Administration des Ponts et Chaussées – Division des Ouvrages d’Art, Luxembourg (LU) Opdrachtgever_Maître d’ouvrage InCA Ingénieurs Conseils Associés, Niederanven (LU) Direction des travaux, sécurité santé TR-Engineering, Luxembourg (LU) SBP Schlaich Bergermann und Partner, Stuttgart (DE) (charpente métallique) Studiebureau (stabiliteit)_Bureau d’études (stabilité) SECO Luxembourg, Bertrange (LU) Controlebureau_Bureau de contrôle AM GalereLux – Techno Métal Industrie (TMI) Hoofdaannemer_Entreprise générale Techno Métal Industrie (TMI), Andenne Staalbouwer_Constructeur métallique InCA, SECO, Techno Métal Industrie Infosteelleden_Membres d’Infosteel P&CH Foto’s_Photos 27 CATEGORIE A

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