De stalen fietsbrug  vlakbij de Brucargo site in Steenokkerzeel vormde een ontbrekende schakel van  de fietssnelweg F214, die het station van Vilvoorde met de cargozone van de  luchthaven van Zaventem.
  Om zwaar vervoer onder  de brug door te laten, was een vrije hoogte van 5,80 m nodig. Er werd voor een  efficiënte vakwerkbrug gekozen, waardoor ook de landhoofden zo compact mogelijk  konden worden ingericht. De overspanning over de N21 bedraagt 48 m.
  Er werd voor een open borstwering  gekozen van 1,20 m hoog met elegante, schuine staanders. In de leuningen werd  LED-verlichting verwerkt voor een optimale begeleiding van de fietsers over de  brug.
  De zuidelijke  aanloophelling loopt over de Diabolotunnel. Hierboven diende een ophoging van  2,3 m gerealiseerd te worden. Een grondpakket zou een te zware last op de  treintunnel vormen en daarom werd er naar een innovatieve oplossing gezocht.  Het gebruik van een lichtgewicht polymeer (polystyreen) afgewerkt met een dun  laagje grond verzekerd de stabiliteit.